Drugi dzień żeglowania

Podczas drugiego dnia żeglowania na naszych wychowanków czekała bardzo miła niespodzianka, jaką było spotkanie z końmi polskimi. Jak widać atrakcje czekają nie tylko na wodzie 🙂

Wychowankowie na żaglach

Nasza placówka podjęła współpracę z fundacją “Ocean Marzeń” www.oceanmarzen.org.pl W ramach wspólnych działań pięcioro wychowanków placówki wraz z opiekunem od 24 czerwca rozpoczęło rejs jachtem. Dzieci większość czasu spędzają na wodzie. Podczas żeglugi uczą się podstawowych zasad żeglowania, mają ściśle zaplanowany harmonogram dnia, ale przede wszystkim korzystają z uroków tej formy spędzania wolnych dni wakacyjnych. Jesteśmy wdzięczni fundacji “Ocean Marzeń” www.oceanmarzen.org.pl za możliwość podjęcia współpracy i liczymy na dalsze owoce działalności.

“Projekt współfinansowany ze środków Fundacji Ocean Marzeń”

Poniżej fotorelacja z pierwszego dnia rejsu:

V Integracyjny Turniej Piłki Nożnej

W sobotę 22 czerwca reprezentacja placówki w Książkach stawiła się na integracyjnym turnieju piłki nożnej, który został zorganizowany już po raz piaty przez Centrum Pomocy Dziecku i Poradnictwa Rodzinnego w Grudziądzu. O tytuł najlepszej drużyny rywalizowało 12 ekip, podzielonych na dwie grupy. W silnie obsadzonym turnieju, po zaciętym boju w fazie grupowej wychowankom z Książek przyszło rozegrać mecz o 7 miejsce z teamem z Kwidzyna. Naszym podopiecznym udało się w tym meczu odrobić dwubramkową stratę i doprowadzić do serii jedenastek. W nich niestety to musieliśmy uznać wyższość rywali, ostatecznie plasując się na 8 miejscu.

Z tego miejsca kierujemy serdeczne podziękowania organizatorom turnieju. Mamy nadzieję, że w kolejnej edycji wywalczymy lepszą pozycję.

Dni pełne atrakcji

Na zaproszenie Lasów Państwowych wychowankowie placówki w Książkach wybrali się do Gaj – Grzmięcy. Nasz pobyt rozpoczęliśmy od zakwaterowania w “Miętowym Gaju” oraz spacerze po lesie. Następnie dzieci wraz z opiekunami odwiedzili pobliski “Gród Foluszek”, gdzie mogli samodzielnie wykonać przeróżne naczynia z gliny, zwiedzić starożytną wioskę, czy też poćwiczyć swoje umiejętności władania mieczem, a także sprawdzić celność strzelając z łuku. Kolejną atrakcją tego dnia był pobyt na plaży oraz łowienie ryb. Dzień zakończyliśmy wspólnym ogniskiem oraz zabawami w “Miętowym Gaju”.

Dzięki projektowi “Rodzina w Centrum. Etap I”, który realizuje Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wąbrzeźnie następnego dnia zaraz po śniadaniu udaliśmy się do Brodnicy, a konkretniej do muzeum “Centrum Edukacji Narodowej”. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spichlerza. Przewodnik wprowadził wychowanków w świat natury, przybliżając im niezwykłe zachowania zwierząt. Była także możliwość obejrzenia rekonstrukcji pradawnej osady. Kolejnym punktem było zwiedzanie zamku oraz podziwianie panoramy miasta z wieży. Dzień w Brodnicy zakończyliśmy spacerem, pobytem na placu zabaw a także zjedliśmy obiad w restauracji. Pełni sił udaliśmy się na pobliską plażę.

Ostatniego dnia maratonu atrakcji, odwiedziliśmy Grudziądz, by odbyć spacer po mieście, a następnie przeżyć niezapomniane emocje na torze gokartowym oraz jump arenie. Całość została zwieńczona obiadem w restauracji.

Poniżej zamieszczamy fotorelację z tych wydarzeń:

Graliśmy w Toruniu

W minioną sobotę 15 czerwca na obiekcie sportowym Salezjańskiej Szkoły Podstawowej w Toruniu nasi wychowankowie wzięli udział w VII Toruńskim Turnieju Piłki Nożnej. W szranki stanęło 8 zespołów, podzielonych na dwie grupy. Po pierwszej fazie rozgrywek młodzi piłkarze z naszej placówki stanęli do półfinałowego pojedynku z Bąkowskimi Orłami. Po zaciętej rywalizacji musieliśmy uznać wyższość przeciwników i zameldować się w meczu o trzecie miejsce. W nim lepsi okazali się rywale z Torunia. I tak po pełnym ekscytacji turnieju, w ogólnej klasyfikacji uplasowaliśmy się na dobrym, czwartym miejscu.

Jak zawsze pragniemy serdecznie podziękować za zaproszenie całej ekipie KS Niedźwiedzie Toruń. I do zobaczenie na kolejnym turnieju.

Gokarty

W ramach projektu “Rodzina w Centrum. Etap I”, który realizuje Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wąbrzeźnie, wychowankowie placówki w dniu dzisiejszym udali się do Grudziądza na tor gokartowy. Podczas przejażdżek pod okiem opiekunów szkolili swoje umiejętności, dla niektórych wychowanków była to pierwsza tego rodzaju wizyta na torze. Była to także okazja do zdrowej, sportowej rywalizacji.

Wizyta w Banku PKO BP w Wąbrzeźnie

Z okazji dnia dziecka w dniu 03.06.2024r. grupa dzieci z Placówki Opiekuńczo- Wychowawczej w Książkach na zaproszenie Dyrektora Banku PKO BP w Wąbrzeźnie Pana Daniela Słupczewskiego odwiedziła oddział jednostki. Dzieci miały możliwość zapoznania się z działalnością i funkcjonowaniem placówki oraz pozyskać informację jak odpowiedzialna jest praca w banku, w jaki sposób przeliczane są banknoty oraz za pomocą jakiego urządzenia można sprawdzić czy dany banknot jest fałszywy. Na dzieci czekały również słodkie przekąski i napoje. Na koniec każdy uczestnik otrzymał teczkę edukacyjną oraz balony.

Z tego miejsca pragniemy jeszcze raz podziękować Dyrektorowi Banku PKO BP w Wąbrzeźnie Panu Danielowi  Słupczewskiemu oraz pracownikom za miłe spotkanie i poświęcony czas…😊

Dzień Dziecka w Katarzynkach

W dniu 31 maja wychowankowie naszej placówki kolejny raz zostali zaproszeni przez Firmę Katarzynki  http://www.katarzynki.pl/ prowadzonej przez Panią Halinę Błażejewicz oraz Pana Mirosława Błażejewicza z okazji Dnia Dziecka. Do wspólnego świętowania zostały również zaproszone dzieci z rodzin zastępczych.

Był to bajkowy dzień pełen przeróżnych atrakcji. Na dzieci czekały niespodzianki w postaci ulubionych smakołyków jak również atrakcje, które były przygotowane przez Stowarzyszenie SAGITA (warsztaty przedstawiające kulturę materialną okresu średniowiecza). Całe przedsięwzięcie uświetniła wystawa Chełmżyńskiego Klubu Hodowców Gołębi Rasowych https://www.facebook.com/p/Che%C5%82m%C5%BCy%C5%84ski-Klub-Hodowc%C3%B3w-Go%C5%82%C4%99bi-Rasowych-100064510997342/?locale=pl_PL

Przemiłą atrakcją był MIŚ GIGANT, który pozował do zdjęć z dziećmi.

Za wręcz królewskie przyjęcie w tym miejscu serdecznie DZIĘKUJEMY Pani Halinie Błażejewicz i Panu Mirosławowi Błażejewicz oraz WSZYSTKIM pracownikom firmy, którzy przygotowali fantastyczny dzień dla naszych podopiecznych.

Składamy również podziękowanie za pomoc w organizacji Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Wąbrzeźnie, które było również współorganizatorem wydarzenia.

W imieniu dzieci dziękujemy całemu Zarządowi Powiatu Wąbrzeskiego za życzenia i słodkości.

Poniżej przedstawiamy fotorelacje z tego pełnego atrakcji dnia.

Sadzenie roślin od Pani Jagody

W dniu 21.05.2024 r. naszą placówkę odwiedziła Pani Jagoda.  Po raz kolejny obdarowała nas sadzonkami wychodowanymi w swoim ogrodzie. Wychowankowie z pomocą wychowawców zasadzili sadzonki. Pomidory, papryki, kabaczki, ogórki oraz różne rodzaje ziół i sałat wzbogaciły nasz ogródek.  Wychowankowie będą mieli okazję poszerzać swoją wiedzę na temat dbałości o rośliny by te wydawały zdrowe i obfite plony.

Z tego miejsca pragniemy podziękować Pani Jagodzie za podarowane sadzonki.

Odwiedziny Przedszkolaków

W dniu 20.05.2024 roku spotkała nas miła niespodzianka. Odwiedziła nas grupa przedszkolna z Książek “Kangurki” wraz z Wychowawczynią Panią Karoliną Topolińską. Maluchy, razem ze swoją Panią przygotowały dla naszych podopiecznych,  słodkie niespodzianki, które prezentowały się pięknie. Ci mali  bohaterowie swoją inicjatywą pokazali nam jak małe rzeczy mogą sprawić radość i powodować uśmiech na twarzach innych.

Dziękujemy za ten miły gest!!