V Integracyjny Turniej Piłki Nożnej

W sobotę 22 czerwca reprezentacja placówki w Książkach stawiła się na integracyjnym turnieju piłki nożnej, który został zorganizowany już po raz piaty przez Centrum Pomocy Dziecku i Poradnictwa Rodzinnego w Grudziądzu. O tytuł najlepszej drużyny rywalizowało 12 ekip, podzielonych na dwie grupy. W silnie obsadzonym turnieju, po zaciętym boju w fazie grupowej wychowankom z Książek przyszło rozegrać mecz o 7 miejsce z teamem z Kwidzyna. Naszym podopiecznym udało się w tym meczu odrobić dwubramkową stratę i doprowadzić do serii jedenastek. W nich niestety to musieliśmy uznać wyższość rywali, ostatecznie plasując się na 8 miejscu.

Z tego miejsca kierujemy serdeczne podziękowania organizatorom turnieju. Mamy nadzieję, że w kolejnej edycji wywalczymy lepszą pozycję.

Dni pełne atrakcji

Na zaproszenie Lasów Państwowych wychowankowie placówki w Książkach wybrali się do Gaj – Grzmięcy. Nasz pobyt rozpoczęliśmy od zakwaterowania w “Miętowym Gaju” oraz spacerze po lesie. Następnie dzieci wraz z opiekunami odwiedzili pobliski “Gród Foluszek”, gdzie mogli samodzielnie wykonać przeróżne naczynia z gliny, zwiedzić starożytną wioskę, czy też poćwiczyć swoje umiejętności władania mieczem, a także sprawdzić celność strzelając z łuku. Kolejną atrakcją tego dnia był pobyt na plaży oraz łowienie ryb. Dzień zakończyliśmy wspólnym ogniskiem oraz zabawami w “Miętowym Gaju”.

Dzięki projektowi “Rodzina w Centrum. Etap I”, który realizuje Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wąbrzeźnie następnego dnia zaraz po śniadaniu udaliśmy się do Brodnicy, a konkretniej do muzeum “Centrum Edukacji Narodowej”. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spichlerza. Przewodnik wprowadził wychowanków w świat natury, przybliżając im niezwykłe zachowania zwierząt. Była także możliwość obejrzenia rekonstrukcji pradawnej osady. Kolejnym punktem było zwiedzanie zamku oraz podziwianie panoramy miasta z wieży. Dzień w Brodnicy zakończyliśmy spacerem, pobytem na placu zabaw a także zjedliśmy obiad w restauracji. Pełni sił udaliśmy się na pobliską plażę.

Ostatniego dnia maratonu atrakcji, odwiedziliśmy Grudziądz, by odbyć spacer po mieście, a następnie przeżyć niezapomniane emocje na torze gokartowym oraz jump arenie. Całość została zwieńczona obiadem w restauracji.

Poniżej zamieszczamy fotorelację z tych wydarzeń: